Mutiara kata

Dec 17, 2008

~ CANTIK ~

Cantik itu terlalu subjektif. Sukar utk di gambarkan dan dhuraikan dgn kata2.Melalui pandangan mata kita, kiri kanan, dpn belakang sebenarnya adalah CANTIK, Indah.. andaiY mata ini bisa merungkai apa yg tidak terucap dgn lidah, namun mata bisa merenung jauh ke dasar dalam dan merungkai ertikata CANTIK.

CANTIK itu hanya perhiasan. Pinjaman Allah swt buat makhluk di muka bumi ini. Berhati2 dgn CANTIK wahai teman2ku. Kadangkala kita sering alpa, lalai, leka dgn kecantikan itu hingga kadang2 membawa kita jauh ke jurang dunia. Hanya kerana mengejar CANTIK, segalanya sanggup di korbankan sedangkan apa yg kita perolehi dlm kehidupan kita hanya sekadar pinjaman sahaja. Bukan hak kita secara hakiki.

CANTIK itu bukan yg kita lihat secara luaran. Namun kecantikan dalaman sekali. Ada insan cantiknya bukan dr segi paras rupa, bentuk badan, tp cantiknya terletak pada hatinya.. kita sering tertipu dgn kecantikan luaran. Mengapa?? mungkin melalui mata kita hanya mampu menilai cantiknya itu melalui luaran saja. Alangkah ruginya kita andaiY kita hanya mampu mntafsirkan kecantikan itu hanya dr luaran.

P/S : Saya suka keindahan. Suka dgn kecantikan. Kerna itu adalah anugerah dan nikmat dr Allah swt..:)Walaupun saya tidak mampu merungkai CANTIK itu melalui kata-kata kerna CANTIK itu terlalu subjektif.

0 comments: