Mutiara kata

Dec 13, 2009

hati tak keruan...

salam...

Xtau napa sejak akhir2 ni, nora sering terfikirkan masa depan nora mcmana?? huh, takut keputusan yang nora buat ni akan mnyebabkan org terluka. nora da nekad. mencari bahagia sendiri. selama ni, bahagia ka aku??? sering cuba memuaskan hati org lain sehingga hati sendiri sering terluka..

kata seseorang itu, "nora ni penyayang. terlalu menyayangi org sehingga hati sendiri sering di lukai. nora yang teristimewa"...benarka?? nora xpasti. org yang mampu menilainya. teman2 yang begitu dekat dgn nora ble menilainya...

nora da cuba buat yang terbaik dalam kehidupan nora. selama 5 thn nora menunggu, dan terus menunggu..hasilnya tetap sama. bkn nora yang tak usaha. pelbagai cara nora da usaha. sehingga kini keadaan masih sama... berat utk nora buat keputusan ni.. nora tau perlu cari kekuatan dan semangat utk hadapi segalanya. tapi mampu ka nora???melepaskan org yg satu ketika dlu pernah bertaktha dalam hati ni.

bila difikir kembali, mana tujuan hidup ni?? mana tujuan hubungan ni?? hakikat kehidupan yang sgt mencabar. perlu ka nora utk memberinya sekali lagi peluang utk membuktikan yg dia mampu?? terasa airmata ingin mengalir, deras tp senyap di dlm hati.nora tak mampu utk membuka mulut utk memberikan keputusan ni padanya.

nora senyap, bkn bermakna nora tak pernah ingat padanya..ya allah, berikanlah aku petunjuk utk membuat keputusan ini..

5 comments:

Anonymous said...

salam...
lama benar xtgk blog yg cantek ni.maklumla empunya selalu biar bersawang.huhu.gurau ja.
sabar banyak2 ya.bykkan doa, insyaAllah dapatla petunjuk tue..
sYaM

Nora Yusop said...

yer..tq syam. rindu pla lama xjumpa syam..hehehhe..kelas kita, huhu..mcm nak pengsan je tgk td..hahha..tp da kemas pn..

AILYNN HASZLYNDA said...

Nora..
aku fahami setiap ruang dalam hati ko..kerana selama ini aku sering jadi pendengar setia ko..aku tahu..bukan mudah untuk mengambil keputusan lebih2 lagi yang melibatkan hati dan perasaan.cuma sebagai kawan..aku rasa ko kena pilih la yang terbaik untuk diri ko..sekali sekala..hati kita juga perlu di rawat..dan berikan ruang untuk diri sendiri mengecapi bahagia ..aku akan sedia berada di sisi ko untuk apa juga kemungkinan dan aku harap ko akan tabah..
semoga apa yang berlaku itu..ada hikmahnya

Nora Yusop said...

thx abot..ko la kawan ku...memahami ku...

Anonymous said...

be patience my dear friend...)