Mutiara kata

May 22, 2009

ARIEANA

Salam..

Mata rs da berat. Menandakan ari semakin lewat dan mata perlu rehat. Maklum siang td agak sedikit letih. Dengan melalui perjalanan yg mengambil masa 2jam.

Owh ya, Petang td sempat chat dgn seseorang. Tertarik dgn cara dia menamakan barang2nya. Laptopnya dia beri nama ARIEANA. comel je nama laptopnya kan? terfikir sejenak, tentu ada keistimewaan bila kita menamakan sesuatu barang dengan nama yg indah2.. Selama ni nora tak pernah terfikir pun nak namakan barang2 yang nora ada dgn panggilan2 khas seperti yang dilakukan olehnya. Harus mencontohi dirinya..harus!!! Semangat!!!!

Walaupun pernah beberapa kali nora menonton drama bersiri yang mengisahkan beberapa barang kesayangan diberi nama yg tersangatla comelnya. Semua benda2 yang comel spt skuternya yang berwarna pink diberi nama. Alat Penggering rambut juga diberi nama 'HU HU'. Comelkan?

Hmm..sampai skrg masih tersenyum dgn hal siang td. Bengong!!! Dalam kepala da terbayangkan klu nnti punya keta diberi nama CINTA, handphone diberi nama KASIH. Kasut, beg..semua mempunyai nama tersendiri. punya nama yg Unik w/pun agak sedikit terasa aneh.

p/s : ilham persona dr seorg teman. Tekalah...wink!

3 comments:

BibiEr Karim said...

Mmg ada makna kalau setiap barang diberi nama. Ala2 hdup & taking care of it would be more like real thing. Syiok. I did the same thing to. Bukan semua tp only to my beloved belongings.

~Nora~ said...

iya eerr..sgt memberi makna kan klu kita nama sesuatu barang berharga yg kita syg..skrg br trfikir. mngkin lepas ni beberapa barang kesygn pasti d beri nama..:) kehidupan pasti ceria..

Anonymous said...

mcm kenal ja nama tue...
mmg best bunyi nyer..pandai sungguh tuan dia cr nama mcmtu yer..

cHai..