Mutiara kata

Apr 21, 2009

Meluah perasaan..

Salam...

hi, hari ni nora nak citer pasal Telupid. Pekan Telupid. Mengambil masa kira-kira 2 jam perjalanan dr Pekan Ranau. Penat sedikit memandu. Daerah yg sedikit panas dr Ranau. Sampai sna mmg cuacaY panas.. pekan yg agak kecil. Dari mata ini, kelihatan pekan telupid memerlukan lebih banyak infrastruktur... hehhe, pandai cakap je nora ni.. korang tak caya kan?? dtg dan lihat sendiri..

Xjauh sgt sebenarnya sekolah nora dgn pekan telupid. tp klu takda kenderaan, mmg 'masak'la sedikit di panah mentari...kelmarin nora lapor diri bertugas kat sekolah tu. Semua da settle cuma tempat tinggal tu xda lagi. Jenuh mencari, akhir pulang ke ranau semula.. Mngkin utk beberapa tempoh terdekat ni terpaksa menumpang 'kasih' d umah kazen.. xpela, at least ada tempat berteduh kan..nnti usaha mencari umah akan diteruskan selepas ni.

Sebenarnya hati nak menangis.. xtau camna nak terangkan keadaan. Bukan memilih, tp mngkin juga nora blum terbiasa dgn keadaan d cna. owhh, doakan nora tabah menghadapi keadaan d cna k. Isnin ni da stat keja..pastu bulan mei ni, nazir dtg melawat sekolah. Rsnya bz la time tu. siap dgr nazir nak ber'kampung' kat sekolah tu..nampaknya blum apa2 keja da banyak..tgh imagine keadaan time tu.....

xperlah, hadapi segalanya dgn senyuman kan..k, la nnti ada masa nora borak lg..


3 comments:

Lil' Sue said...

Hmm...mmg tu pekan kecik sket..I undertsand ur feelings..sy pg aritu satu kali ja.. But dun wori..lama2 nnt ko besa la tu.. (^__^) Cheer up k....

Hugs..hugs..

~Nora~ said...

hurmm..ok..

Anonymous said...

hUhU...iTu bR kiTa dGr koMeN dR oRG saBaH seNDiRi kaN...McMaNa La pLaK kaLo oRg LuaR sBh yG kOmeN..tGk ciKgU dR seMnnJunG RelaX ja...

reGarDs; sHaM