Mutiara kata

Mar 31, 2009

Owh!!! kesiannya...:( - Kuning

salam...


Pasal my cat, ( kuning ) sakit...xnak makan, minum...sy da bawa p klinik haiwan, nak kena suntik ubat, da bg makan ubat..tp semua x berubah.

pagi td, sblm sy nak p keja, kuning baring kat atas kasut mak..landing..ingt da mati, sy panggil2 nama kuning..tetiba kuning buka mata..mngiau kat sy. kata ayah, kemungkinan besar dia termakan racun...racun tikus..beberapa hari yg lepas, kuning muntah. byk sgt muntahnya pastu muntah kuning wrna dan bentuk yg lain. dlm ati mngiyakan kata2 ayah. Mungkin Kuning termakan racun...

Owhh, xtau nak buat apa da skrg ni. badan kuning semakin ari semakin kurus..sedih n kesian stp kali nampak kuning...xper, sy akan bawa dia p jumpa doktor haiwan lg..tp klu btl dia nak mati da..sy redha..tp sbnrY kami mcm berat hati nak lepaskan kuning. Kuning da lama bersama kami sekeluarga. Seekor kucing jantan yg sgt manja dan pemalu...rindu saat2 kuning masih sihat.Saya nekad akan cuba sembuhkan kuning...mesti!!! harus!!!!

Notakaki : Kuning kena kuat...Kuning kena sembuh!!!

7 comments:

Liana said...

Salam...
Saya just jalan2 tadi... Just nak beritau...Cuba beri kucing tu minum air kelapa. Guna ler apa cara sekalipun. Air kelapa penawar untuk racun. Sy pernah beri kucing sy minum air kelapa disebabkan termakan racun! Alhamdulillah..panjang umur dia.

~Nora~ said...

thx liana...

ada.m0khtar said...

cian nyer...
hope kuning cpt smb0h

~Nora~ said...

thx ada...i hope so..

BibiEr Karim said...

Nora try kasi minum santan..buat pekat skit. 3x sehari...at least 1 sudu ko kasi dia.

Klu ada gamat, kasi minum pun ok.

Hope Kuning cepat sembuh.

~Nora~ said...

Err, smlm balik keja, bg kuning makan..pstu dia berak darah...pagi ni dia tak bermaya da..ada hrapan utk sembuh ka???

BibiEr Karim said...

Ok tu Nora..kasi lagi. Slalu tu cara dorg buang tu racun/papa toksik dlm badan. Insya Allah he'll be fine. Klu takdir dia pigi juga, biarlah. Kena redha. At least, u've tried ur best.