Mutiara kata

Mar 19, 2009

SAYA NAK BERCERITA

salam...

hi, ari ni nora nak kongsi citer. Tdi view2 kat Youtube nampak satu video klip korea. xtau tajuk pe lagu tu.. sedih la lagu tu.kira kisah cinta yang tak kesampaian. korang imagine la..

citer nyer camni " ada satu pasangan ni, bercinta. lelaki ni da luahkan perasaan. da melamar pmpuan ni utk jadi suri di hati. satu hari, doktor sahkan lelaki ni mngidap sejenis penyakit. kanser mata kot coz doktor tunjukkan laporan x-ray bahagian kepala yg meliputi mata. kebetulan juga lelaki ni buat rawatan mata sbb penglihatannya makin hari semakin kabur. Dan doktor memberitahu bahawa dia akan buta disebabkan penyakit itu. sebelum matanya buta, lelaki td da ambik keputusan nak tinggal kan gf nyer..wuhooo, pmpuan ni nangis. xtau sebab pe bf dia tnggalkan dia..

berlalu sudah kisah cinta xkesampaian mereka. pmpuan td akhirnya berkahwin dgn lelaki lain. dan paling mengejutkan x-bfnyer dtg hadiri majlis perkahwinannya. Bekas bf dia hanya berdiri, memandang tepat ke arah pengantin pmpuan ( x-gf ). Pmpuan ni kontrol perasaan la. padahal air mata da mengalir. adalah part2 kenangan mereka bersama kena flash back...tetiba lelaki ni tersenyum dan tinggalkan majlis pmpuan tu. Pompuan ni, tanpa mempedulikan lagi tetamu, terus lari kejar x-bfnyer. konon2 nak tnya kenapa lelaki tu tinggalkan dia mcm tu je dlu. Bila da jumpa x-bfnyer ni, pmpuan tu terkedu, sbb lelaki tu tak bercakap sepatah pun ngn dia.. lagi satu, mata lelaki tu pandang 1 arah je. pandangan yg tidak mempunyai makna. disamping lelaki tu ada seekor anjing. mana anjing tu pergi, lelaki tu ikut. dan anjing tu mcm tau, pmpuan tu x-gf tuannya..dan d snilah baru pmpuan ni tau, yg lelaki tu tinggalkan dia sbb lelaki tu xnak gfnyer kecewa dan derita bila tau yg dia akan buta. tnpa ada pngucapan, lelaki td pergi tnpa sepatah kata..dan dia menangis kesedihan. Hanya d hati mereka boleh menyelam kasih bhawa antara mereka sememangnya ada cinta. Namun cinta mereka tidak mungkin menyatu".


-END-

xtaula napa tetiba jiwang petang2 camni..hikhikhik...


3 comments:

Lil' Sue said...

Ni Korean Video Clip kannn???
hahahhaha..sy penah tgk...mmg sedih..

~Nora~ said...

yeppp...sgt2 sedih..pmpuan tu ingat, lelaki tu tinggalkan dia sbb xsuka kat dia lg, rupanya sebaliknya...sgt sedih..

dedey said...

ahhh, sgt sweet citer nihhh~